Theorie

Theorie van de cursus

1. INHOUDSOPGAVE
2. INLEIDING CURSUS FOTOGRAFIE
3. BASISTECHNIEKEN EN –BEGRIPPEN
3.1 DE ONTWIKKELING IN VOGELVLUCHT
3.2 SOORTEN CAMERA’S
3.3 BELICHTING/LICHTHOEVEELHEID
3.4 DIAFRAGMA
3.5 SCHERPTEDIEPTE
3.6 SOORTEN OBJECTIEVEN
3.7 FILTERS
3.8 GEBRUIK VAN HET STATIEF
3.9 SOORTEN FILMS
3.10 BEWEGING VAN HET ONDERWERP/CAMERA
3.11 DIAFRAGMA EN GROOTTE VAN HET ONDERWERP
3.12 HET FOTOGRAFEREN VAN ‘OBJECTEN’
3.13 ONDERDELEN VAN EEN BEELD EN HUN FUNCTIE
3.14 PLAATSING VAN HET ONDERWERP 2
3.15 DE BLIKRICHTING
3.16 KLEUR
3.17 DIAGONALEN KUNNEN EEN BELANGRIJKE ROL SPELEN IN HOE EEN BEELD WORDT AANGEVOELD. HET OOG ZOEKT ONBEWUST EEN HOUVAST. HET ONTBREKEN VAN EEN DUIDELIJK ONDERWERP OF STRUCTUUR KAN INTERESSANT ZIJN (ZIE VORMEN EN LIJNEN, VOLGENDE PARAGRAAF) MAAR GEEFT MEESTAL ENKEL EEN IDEE VAN SAAIHEID
3.18 PATRONEN, VORMEN EN CONTOUREN
4. PORTRETFOTOGRAFIE
5. LANDSCHAPFOTOGRAFIE

Ga terug naar de pagina: Foto Vakantie